середу, 9 грудня 2020 р.

Створюємо моделі легень і вивчаємо процеси вдиху і видиху

Легені не мають власних м’язів і тому самі не можуть скорочуватися чи розтягуватися. Свій об’єм вони змінюють пасивно, слідом за змінами об’єму грудної порожнини. Дихальні рухи – вдих і видих відбуваються внаслідок ритмічного скорочення та розслаблення дихальних м’язів – міжреберних, діафрагми і м’язів передньої черевної стінки. Дихальні рухи регулюються дихальним центром, що розміщений в довгастому мозку. В ньому розрізняють дві частини – центр вдиху та центр видиху.

Саме ці питання ми розглядали на уроці біології з учнями 8 класу. Діти створювали моделі легень з підручних матеріалів. В хід пішло все : поліетиленові пакети, коктейльні трубочки, скоч, картон, пластикові пляшки, повітряні кульки.

В нас все вийшло!  На практиці виясняємо  що таке пневмоторекс, причини виникнення. Звертаємося до Вікіпедії: пневмоторакс - скупчення газу (найчастіше, повітря) в плевральній порожнині з одночасним підвищенням тиску в ній, відбувається поступовий колапс легені. Виникає при травмах  грудної клітки.  Повітря може потрапити в порожнину плеври при пораненнях, що проникають у грудну клітку, в тому числі відламками ребер.

В якийсь момент діти відчували себе хірургами-пульманологами, коли усували причину пневмоторексу (заклеювали дірочки в "легенях" скотчем, які виникали під час створення моделей). Наочно! Зрозуміло! Круто! Всі молодці!

Отакий він  урок з елементами  STEM!

Немає коментарів:

Дописати коментар