Легені не мають власних м’язів і тому самі не можуть скорочуватися чи розтягуватися. Свій об’єм вони змінюють пасивно, слідом за змінами об’єму грудної порожнини. Дихальні рухи – вдих і видих відбуваються внаслідок ритмічного скорочення та розслаблення дихальних м’язів – міжреберних, діафрагми і м’язів передньої черевної стінки. Дихальні рухи регулюються дихальним центром, що розміщений в довгастому мозку. В ньому розрізняють дві частини – центр вдиху та центр видиху.
Саме ці питання ми розглядали на уроці біології з учнями 8 класу. Діти створювали моделі легень з підручних матеріалів. В хід пішло все : поліетиленові пакети, коктейльні трубочки, скоч, картон, пластикові пляшки, повітряні кульки.
В нас все вийшло! На практиці виясняємо що таке пневмоторекс, причини виникнення. Звертаємося до Вікіпедії: пневмоторакс - скупчення газу (найчастіше, повітря) в плевральній порожнині з одночасним підвищенням тиску в ній, відбувається поступовий колапс легені. Виникає при травмах грудної клітки. Повітря може потрапити в порожнину плеври при пораненнях, що проникають у грудну клітку, в тому числі відламками ребер.
В якийсь момент діти відчували себе хірургами-пульманологами, коли усували причину пневмоторексу (заклеювали дірочки в "легенях" скотчем, які виникали під час створення моделей). Наочно! Зрозуміло! Круто! Всі молодці!
Отакий він урок з елементами STEM!
Немає коментарів:
Дописати коментар