субота, 16 вересня 2017 р.

Проводимо експерименти і більш глибоко пізнаємо природу, або  як п’ятикласники були справжніми Гаррі Поттерами 

Закінчується другий тиждень навчання в п'ятому класі. Звичайно, дітям важко: і перебудувати режим дня, і включитися в роботу, і звикнути до нових вчителів, і висидіти цілих 45 хвилин!)))
Але останній урок природознавства перетворився в цікаву пригоду.  Скориставшись підручними засобами,  діти демонстрували дивовижні експерименти. На цілих 45 хвилин кабінет географії та біології перетворився на справжню лабораторію. алхіміків, а діти стали справжніми Гаррі Поттерами!)))

А тепер детальніше…..
Експеримент з водою «Чарівний пакет»  майстерно продемонструвала Валерія Федусенко. Спробуйте і ВИ!!!
Вам знадобиляться:
— заточені олівці
— щільний поліетиленовий пакет (бажано з застібкою)
— вода.
1. Налийте в пакет води і закрийте його.
2. Тримаючи пакет з водою, почніть протикати його олівцями, і ви помітите, що з пакету не виливається вода.
Завдяки такій властивості води, як поверхневий натяг, молекули води завжди хочуть бути разом, і їх дуже важко розлучити. Ось такі вони подружки – ці молекули води!



«Ланцюгова реакція». Цей експеримент проводила Анастасія Мацько. 
Повторюйте за нами!!!
В посудину з молоком додай оцет і помішуй до тих пір, поки не утворяться згустки. 
Як це відбувається???
Молоко містить молекулярні ланцюжки, що перебувають у закрученому або випрямленому вигляді, і мають назву КАЗЕЇН, Під час додавання оцту вони  скручуються в різні форми, утворюючи тверду, пластичну масу.



КОМПАС з підручних матеріалів виготовила Марійка Климович.
Для цього їй знадобилися тарілка з водою, голка і магніт.
Ну що? Робимо компас?!
1. 20 разів постукай об голку магнітом в одному і тому напрямку.
2. Наповни тарілку водою і опусти в неї голку. Вона обертатиметься деякий час, а потім зупиниться.  Намагнічена частина голки буде вказувати напрям на північ. 
Це ти можеш перевірити за допомогою справжнього компаса!
Як це відбувається???
Голка, виготовлена зі сталі, містить частинки заліза, що безладно рухаються. Але коли постукати об голку магнітом, частинки заліза тимчасово намагнічуються.
Усередині Землі знаходиться так багато заліза, що вони виконують роль велетенського магніта, створюючи навколо магнітне поле. Намагнічена голка розташовується за лініями магнітного поля Землі. Отже, вона діє, як компас, завжди вказуючи напрям північ-південь.



При змішуванні кислот і лугів утворюється нова хімічна суміш. Літвінчук Анастасія демонструвала дослід взаємодії оцту і харчової соди з виділенням газу, який має назву двоокис вуглецю. 
Взагалі харчова сода використовується для того, щоб хліб або пиріг росли при випіканні, адже ця реакція відбувається при приготуванні тіста для пирогів. Бульбашки двоокису вуглецю сприяють розширенню та росту суміші.



Явище дифузії демонструвала Малинка Аліна, змішуючи воду з перманганатом калію. Вода поступово забарвлювалася в рожевий  колір. Так, так. ми спостерігали хаотичний рух молекул.


Користі від таких уроків – експериментів  багато: 
По-перше, діти з подивом розуміють, який великий і загадковий світ нас оточує. 
По-друге, на практиці легше зрозуміти фізичні, хімічні та інші закономірності. 
По-третє, це  безсмертне дитяче прагнення щось утнути знаходить оптимальне мирне русло!
Отже, будемо експериментувати і надалі!!!))))

Немає коментарів:

Дописати коментар