субота, 7 травня 2016 р.

Урок - екскурсія «Пристосування рослин до життя в екосистемі»

Правду говорить народна мудрість: "Краще один раз побачити, чим сто разів почути". Вивчаючи тему "Природні та штучні екосистеми", зібралися ми з пятикласниками на екскурсію.... Наша основна задача:  вивчити пристосування рослин до життя в екосистемі (на прикладі  екосистеми лісу).
Клас був поділений на групи. Кожній групі  виділена  ділянка лісу, на якій учні працювали  і виконували завдання:

1. Визначали рослини на певній ділянці, їх кількісне співвідношення (вказували рослини, які переважають).
2. Описували  склад ярусів і виявляли  екологічно рівноцінні рослини як у кожному ярусі, так і в різних ярусах.
3. Ознайомилися з пристосувальними особливостями рослин одного ярусу і різних ярусів.
4. Характеризували  ґрунти, вологість повітря на певній ділянці, її освітленість.
5. Установлювали, представники яких царств проживають на цій ділянці.
6. Знаходили  серед трав’янистих рослин ті, які ви вивчали. 
7. Складали  список дерев і кущів, які  побачили. Замалювали  форми кущів і дерев.
8. Указували, яких тварин зустріли на цій ділянці. Який зв’язок існує між ними і рослинами цієї ділянки?
Групи підготували звіти  про виконання роботи. Всі учні справилися з завданням. Молодці!!!

Гриб трутовик і дерево - типовий приклад паразитизму.


Знайшли в дереві дупло, вистелене пухом, але без господаря. Цікаво! Чия ж це домівка?!

А ось цвіте пшінка!

Ось біля поваленого дерева причаївся гриб.




 Проходили мимо річки Оржиця. Звичайно, треба дослідити і цю екосистему.


 Цікаво пересуваюся черевоногі молюски.



 Ось такий він - ставковик великий1)))




Немає коментарів:

Дописати коментар