На уроці екології в 11 класі можна не тільки вчитися…, а ще й гратися!...
Падiння життєвого рiвню людей...
А хто про створiннячок згадав пухнастих,
Людських "спiвмешканцiв" - про сiрих
мишей?!
...Дорожчає сало, i сир, i тiстечки
I люди ретельно приховують їх,
У кожному селищi, мiстi, мiстечку
Втомилися мишi вiд думок сумних.
(А це - невiд'ємнi мишачi права!),
Жорстока людина встановлює пастки,
У яких, бува, навiть гине мишва.
Людина заради свого добробуту
(А з погляду мишi - для зла, навпаки)
Для нас у кутках залишає отруту
(На щастя, ми все ж обережнi звiрки.).
Не можна так - не годувати котiв!
Бо, внаслiдок голоду, кицьки полюють
На сiрих, пухнастих невинних звiркiв!
Пробачте мене за розмову вiдверту,
Най тема моя не пiде в забуття!
Насправдi, стає поступово нестерпним
Для вас непомiтне мишаче життя!
Роль живої природи в організації біосфери? Учні обговорюють питання і формують положення:
• Акумулює сонячну енергію, трансформує її в енергію земних процесів (хімічну, механічну, теплову, електричну). Наприклад, поклади кам’яного вугілля – це сонячна енергія, накопичена зеленими рослинами;
• Багато мінералів і гірських порід мають біогенне походження (сірка, вапняки, вугілля тощо);
• Організми накопичують хімічні елементи в тканинах свого тіла; рослини збагачують атмосферу і воду киснем, накопичують азот у ґрунті;
• Живі організми змінили рельєф земної поверхні.
Кожен учень вибирає два об'єкта природи (домовилися, що це будуть тварини), виготовляє вибрані об'єкти і уявляє себе на їх місці, даючи відповіді на запитання і виконуючи завдання:
1. Яка ваша роль у природі?
2. Опишіть себе так, щоб сподобатися іншим.
3. Розкажіть, чи заважає вам сусідство з людьми? Чому?
4. Чи влаштовує вас сусідство з людьми? Чому?
5. Яку користь ви приносите людям?
Таня виконувала роль кобри і равлика, Марія – бездомного кота і дощового черв’яка, Юля – таргана і миші, Рома – метелика і жаби, Юра – акули та оси, Аня – карася і лебедя.
Було цікаво!!!))) Кожен учень з головою поринув у життя своїх героїв. Урок пролетів непомітно.
Немає коментарів:
Дописати коментар