пʼятниця, 9 жовтня 2015 р.

На уроці екології в 11 класі  можна не тільки вчитися…, а ще й гратися!...

ЗМI пишуть про кризу i про негаразди,
Падiння життєвого рiвню людей...
А хто про створiннячок згадав пухнастих,
Людських "спiвмешканцiв" - про сiрих мишей?!
...Дорожчає сало, i сир, i тiстечки
I люди ретельно приховують їх,
У кожному селищi, мiстi, мiстечку
Втомилися мишi вiд думок сумних.
Аби ми не згризли яку-небудь частку
(А це - невiд'ємнi мишачi права!),
Жорстока людина встановлює пастки,
У яких, бува, навiть гине мишва.
Людина заради свого добробуту
(А з погляду мишi - для зла, навпаки)
Для нас у кутках залишає отруту
(На щастя, ми все ж обережнi звiрки.).
Жадiбнi ґаздинi котiв не годують.
Не можна так - не годувати котiв!
Бо, внаслiдок голоду, кицьки полюють
На сiрих, пухнастих невинних звiркiв!
Пробачте мене за розмову вiдверту,
Най тема моя не пiде в забуття!
Насправдi, стає поступово нестерпним
Для вас непомiтне мишаче життя!
Роль живої природи в організації біосфери?  Учні обговорюють   питання і формують положення:
Акумулює сонячну енергію, трансформує її в енергію земних процесів (хімічну, механічну, теплову, електричну). Наприклад, поклади кам’яного вугілля – це сонячна енергія, накопичена зеленими рослинами;
Багато мінералів і гірських порід  мають біогенне  походження (сірка, вапняки, вугілля тощо);
Організми накопичують хімічні елементи в тканинах свого тіла; рослини збагачують атмосферу і воду киснем, накопичують азот у ґрунті;
Живі організми змінили рельєф земної поверхні.

Далі …. екологічна  вправа  «Інтерв'ю».
Кожен  учень  вибирає два об'єкта природи (домовилися, що це будуть  тварини), виготовляє вибрані об'єкти і уявляє себе на їх місці, даючи відповіді на запитання і виконуючи завдання:
1. Яка ваша роль у природі?
2. Опишіть себе так, щоб сподобатися іншим.
3. Розкажіть, чи заважає вам сусідство з людьми? Чому?
4. Чи влаштовує вас сусідство з людьми? Чому?
5. Яку користь ви приносите людям?
Таня виконувала роль кобри і равлика, Марія – бездомного кота і дощового черв’яка,  Юля – таргана і миші, Рома – метелика і жаби, Юра – акули та  оси, Аня – карася і лебедя.
Було цікаво!!!)))  Кожен учень з головою поринув у життя своїх героїв. Урок пролетів непомітно.

Немає коментарів:

Дописати коментар